Första inlägget

Jag heter Helene Emond! Jag är en fälttävlasryttare med stora visioner.

Just nu har jag 4 hästar, eller ja, 3 hästar och en ponny!


Latte på hopptävling 2010

Jag har en hopphäst, Stengårdens Lathan, som jag äger själv, men han är dessvärre skadad just nu... Jag köpte honom för att tävla mina junior år på honom, planen var att ha en junior hopphäst och en terränghäst. Men jag hann inte starta många tävlingar innan han blev skadad. Och nu är han skadad igen som sagt.


Första gången jag hoppar Bamse (Zaretano)

Sen har jag en hopphäst, Zaretano, som jag inte äger själv. Det är en jätte fin häst efter Caretano- Libero H. Jag har inte haft Bamse (som han kallas) så länge så känner inte honom så väl än. Men han har gått några 120 hoppningar tidigare.


Mogge på hopptävling i Danmark, baltic cup 2008.

Ponnyn, Minigårdens Mowgli, jag har äger jag inte heller själv men jag har haft honom i snart 6 år. Han är den ponnyn hag har haft flest framgångar med under åren så han är värd ett eget inlägg som kommer inom en snar framtid!

Diamond som 2-åring

Jag har även en unghäst, Blue Diamond, som jag själv har ridit in som treåring.  Han fick en rejäl hovspricka som föl och när det skulle rättas till i sommras så blev det bara sämre... så nu han har haft boxvila en längre tid dessvärre...


Bild från EM terrängen.

Jag har under de senaste två åren även haft en fälttävlanshäst, men henne har jag dessvärre inte längre eftersom jag bara lånade henne, tyvärr. Nova som hon heter är den storhäst som jag har haft flest framgångar med så även hon kommer få ett eget inlägg snart!


Mina bästa meriter på häst är: SM GULD 2010 och bästa svensk på EM. På ponny: SM Guld i lag-ponny 2010, SM silver i lag 2009, 4:a på NM 2008, Nordic Baltic cup BRONS indiviuellt och GULD i lag 2008. Jag har även startat två SM på ponny. Allt detta inom fälttävlan som är det jag satsar mest på.

Hoppas ni kommer gilla min blogg och lämna gärna en kommentar!

Puss och Kram Helle

Kommentarer
Postat av: paulina

Ser fram emot att få följa dig, dina hästar o framgångar här. Lycka till o du bamse kram o styrka, ge inte upp, du kommer hitta bästaste hästen snart. Kram paulina

2010-11-14 @ 00:12:24
Postat av: Ebba. A

Jättefin blogg Helle!! :)

2010-11-14 @ 08:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0