Träning två dagar i rad!

Veckan har gått fort! Jag har börjat hoppa en ny häst! Hästen heter Gippsie Lady (jag har ingen aning om hur namnet stavas) Det är en jätte fin dressyrhäst som jag ska hoppa lite! Jag ska även träna lite dressyr på henne, hon är ortoligt fin och genomriden, utbildad till GP dressyr! Hoppa gör hon också riktigt bra! Jag hoppade henne för första gången i tisdags, det gick bra men hoppa inte så mycket eftersom det var första gången jag satt på hästen och veckan hade hon och ägen gått omkull på hoppträningen!

Igår var det Bamses tur att hoppträna. Han hoppa riktigt fint! Men av någon anledning var han jätte bockig! Han brukar alltid hoppa och studsa lite efter hinderna men inte på det viset han gjorde igår... haha! Får väl se hur det utvecklas, rätt som det är sitter jag väl på marken istället för på hästen!

Idag ska jag rida Mogge, det var ett tag sedan nu känns det som... Amanda rider honom mycket nu för jag måste plugga körkort hela kvällarna. Det SUGER... Bamse ska jag skritta en runda tänkte jag.


Mogge på en tävling i Danmark 2008

Imorgon kommer min dressyrtränare hit från Norrköping, så det blir dressyr för hela slanten denna helgen! kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0