Igång igen!

Jaha! Nu är det dags för mig att börja blogga igen tänkte jag!

Det har hänt en del sedan sist! Jag har börjat sätta igång min unghäst, Blue Diamond, han börjar bli riktigt fin! väldigt okpmplicerad att rida vilket är skönt eftersom jag alltid annars brukar få tag på lite jobbiga hästar! haha. Har även hoppat honom för fösta gången, det gick inte riktigt lika bra, han hoppa allt vad han orka med frambenen men glömde bakbenen... Hans ägare säger att Diamonds helsyser var precis lika dan när hon hoppades som unghäst, hon hoppar super nu så vi får väl hoppas att Diamond också fattar med tiden!

Jag rider inte Bamse längre, han blev utlånad till en Kines som ville ha honom på prov för ev. köp. Känns ändå skönt eftersom jag hellre vill ha en fälttävlanshäst, så det var lika bra att någon annan tog honom!

Jag letar fortfarande efter en fälttävlanshäst som kan fylla ut tomrummet efter Nova. Jag har hittat en som vi antagligen ska lägga ett bud på. Ska antagligen åka till England och kolla innan vi bestämmer oss. Mer information får ni när allt är klart!

Jag har även fått en fälttävlanshäst av en avlägsen bekant. Den har gått fälttävlan när den var yngre men har gått på lösdrift några år nu för ägaren har inte vetat vad hon ska göra med den. Nu har jag fått den och vi ska hämta den när det blir lite bättre väder! Får se vad det blir, hon kommer vara mitt nya projekt.

Jag tränar Gibsy Lady för fullt! Satsar på YRSM i dressyr! Hon är fortfarande lika rolig att rida och jag lär mig enormt mycket varje dag! Det är helt ofattbart att jag får möjligheten att rida och tävla denna underbara häst och kan inte tacka någon annan än Helle Sandbring för detta, TACK!

Latte är fortfarande skadad men på väg igång lite smått! Förhoppningsvis kommer han vara i full gång snart så att jag kan tävla lite hopptävlingar med honom innan alla helger blir upptagna av terrängtävlingar!

Ja, detta var väl lite kortfattat hur läget är nu! Jag jobbar väldigt mycket om dagarna men ska göra mitt bästa för att hålla igång bloggningen!


Om jag hittar en häst som är hälften så bra som Nova blir jag överlycklig!

Kommentarer
Postat av: ems

äntligen;D

2011-01-14 @ 19:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0