Träning!

Idag var det dressyträning med Gibsan! Anna börja rida henne lite eftersom Gibsan har börjat testa mig lite genom att göra galoppombyte och galoppfattningar när hon inte orkar jobba riktigt... Efter att Anna hade ridit en stund satt jag upp och red! Gibsan var super fin! Red mest på volt och jobba med att få henne riktigt stadig i formen. Jag måste hitta känslan för att hon ska gå så bra som möjligt!

Det blir verkligen hårdträning inför kommande helg, träning för Anna både på tisdag och torsdag!


Man ser på filmen att det verkligen är dags för mig att klippa av mig mitt långa hår! Det får bli veckans projekt!!

Sedan red jag Diamond hemma i ridhuset, skulle hoppa lite och tänkte börja med travbommar. Diamond brukar vara lugnet själv så jag trava lugnt på bommarna och hade inte en tanke på att han skulle reagara på det (det var iof första gången jag trava över travbommar, så jag kanske borde ha skrittat första gången) Han gick jätte fint över första bommen men blev sjukt förvånad när det kom en bom till så nära efter! Summan av kardemumman blev att han kasta sig åt sidan samtidigt som han hoppa upp i luften allt vad han orkade! Jag var mer utanför sadeln än i, men jag lyckades hålla mig kvar! haha

Kommentarer
Postat av: Tintin

Veckans projekt, yeah right! :) Vad fina när ni ihop och gud vad roligt det ser ut. Jag saknar Pica, och dig!

2011-01-18 @ 12:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0